Δράσεις

Λίστα Δράσεων

  • «Μεταμόρφωση» του Φραντς Κάφκα

    Από την Παρασκευή 27 Μαΐου στο Θέατρο Αυλαία για μόνο 6 παραστάσεις

     

    «Μεταμόρφωση»

    του Φραντς Κάφκα

    Σκηνοθεσία: Τάσος Σαγρής

    3ος χρόνος

     

    Πληροφορίες : 2310 230013 / 6951 407792

     

    Παραστάσεις: Παρασκευή 27, Σάββατο 28, Κυριακή 29 Μαΐου και Παρασκευή 3, Σάββατο 4, Κυριακή 5 Ιουνίου 2022

    Ώρα παραστάσεων: 21.30

    Τιμές εισιτηρίων:

    Kανονικό: 12 € / 10 € (φοιτητικό, ανέργων, αναπήρων, άνω των 65)

    Διάρκεια: 65 λεπτά

     

    Θέατρο Αυλαία, Τσιμισκή 136

     

    Mε την υποστήριξη:

    The Franz Kafka Society – Prague, http://www.franzkafka-soc.cz/

    Πολιτιστικό Τσέχικο Κέντρο Αθήνας, http://athens.czechcentres.cz/

    Κενό Δίκτυο, http://voidnetwork.gr

     

  • «Μικρό αναρχικό καλοκαίρι / Βαρκελώνη ’36»

    Από την Παρασκευή 13  Μαΐου έως 29 Μαΐου 2022, για 9 παραστάσεις, στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν – Σκηνή Φρυνίχου.

     

    Ο Τζωρτζ  Όργουελ τρώει μια σφαίρα στον λαιμό. Ο Αντρές Νιν δολοφονείται. Ο Λόρκα εκτελείται. Επτά διαφορετικοί θάνατοι για τον Μπουεναβεντούρα Ντουρούτι, τον θρυλικό ηγέτη των αναρχικών. Ο Τρότσκι καταδικάζει το POUM. Ο Στάλιν αρπάζει τον ισπανικό χρυσό. Ο Χίτλερ ακούει Βάγκνερ στο Μπάιροϊτ. Ο Φράνκο και ο Πρίμο ντε Ριβέρα θαμμένοι δίπλα δίπλα. Ένα παιδί θυμάται τις μέρες στον αναρχικό παιδικό σταθμό. Βαρκελώνη. Το φως που καίει.

  • «Τελευταίο ταξίδι» του Άρη Χατζηστεφάνου

    Στο Θέατρο Actina η προβολή του νέου ντοκιμαντέρ του Άρη Χατζηστεφάνου «Τελευταίο ταξίδι» το Σάββατο 21, την Κυριακή 22 και τη Δευτέρα 23 Μαΐου στις 21:00.

     

    Την πρώτη ημέρα, το Σάββατο 21 Μαΐου, μαζί μας σε ζωντανή σύνδεση ο Άρης Χατζηστεφάνου θα μιλήσει με τους θεατές για την ταινία πριν από την προβολή της.

    Ο δημοσιογράφος Άρης Χατζηστεφάνου συναντά τον Γιάννη Αγγελάκα και την Όλια Λαζαρίδου στο νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «Τελευταίο ταξίδι», που κυκλοφορεί από τις 24 Μαρτίου στις αίθουσες. Μαζί ακολουθούν τα βήματα του Νίκου Καζαντζάκη σε δύο ταξίδια, που πραγματοποίησε στην Ιαπωνία πριν και μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, και τα οποία καθόρισαν τη σκέψη του και τελικά στοίχισαν τη ζωή του.

    Εξήντα πέντε χρόνια μετά τον θάνατο του μεγάλου συγγραφέα, ο Γ. Αγγελάκας και η Ό. Λαζαρίδου διαβάζουν αποσπάσματα από τις σημειώσεις του Νίκου και της Ελένης Καζαντζάκη, ενώ η κάμερα «σχολιάζει» με πολιτική ματιά τον κόσμο που θα συναντούσαν σήμερα στα ταξίδια τους. Οι παλιοί αχθοφόροι αφήνουν τις χειράμαξες και γίνονται ντελίβερι της διαμοιραστικής οικονομίας, ενώ ιερόδουλες στέκονται στα ίδια πεζοδρόμια του Τόκιο που κάποτε ενέπνευσαν τον σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ στην ταινία Metropolis. Η ιστορία εκτυλίσσεται με φόντο τη σύγκρουση υπερδυνάμεων για την κυριαρχία στην Ανατολική Ασία αλλά και μια πανδημία που ξεκινά –τότε όπως και τώρα– από την Ασία για να καλύψει ολόκληρο τον πλανήτη.

  • «Τίποτα δικό μου», «Have I none» του Edward Bond

    Από την Τρίτη 10 Μαΐου για έξι παραστάσεις στο Skrow Theater.

     

    2077. Το παρελθόν έχει καταργηθεί και μαζί καθετί που ξυπνά μνήμες. Η μαζική κατανάλωση έχει αντικατασταθεί από την απόλυτη πειθαρχία στους κρατικούς κανονισμούς. Όλοι τους ίδιους τοίχους, τα ίδια έπιπλα, τα ίδια ρούχα, το ίδιο φαγητό. Βάσει κανονισμού. Οι πόλεις αναμορφώνονται. Εξάρσεις αυτοκτονιών και κύματα προσφύγων απ’ τα ερείπια των παλαιών πόλεων επιβάλλουν τον έλεγχο και τις περιπολίες στους δρόμους.

    Η Σάρα μένει με τον Τζαμς, ο οποίος εργάζεται στην Υπηρεσία Περιπολίας. Ένας άντρας εμφανίζεται στο σπίτι τους και ισχυρίζεται πως είναι ο αδερφός της Σάρας, αποκαλύπτοντας μια φωτογραφία και μαζί όλες τις μνήμες που φέρει αυτή. Η ζωή του ζευγαριού διαταράσσεται και μια σκληρή σύγκρουση με το παρελθόν θα διατρέξει όλο το έργο.

    Όταν τίποτα δεν μας ανήκει, όταν τίποτα δεν είναι δικό μας, είναι η μνήμη ικανή να μας κρατήσει ζωντανούς;

     

    Συντελεστές

    Κείμενο: Έντουαρντ Μποντ                                         

    Μετάφραση:  Έφη Γιαννοπούλου, Δημήτρης Φιλιππουπολίτης

    Επιμέλεια σκηνοθεσίας: Νέλλη Καρρά

    Σχεδιασμός φωτισμών:  Θωμάς Οικονομάκος

    Επιμέλεια ήχου / πρωτότυπη μουσική: Αντώνης Παπαδάκης

  • «Η βασίλισσα της ομορφιάς» του Μάρτιν ΜακΝτόνα

    Από την Πέμπτη 5 έως την Κυριακή 8 Μαΐου στο Θέατρο Αυλαία στη Θεσσαλονίκη από την Ομάδα Νάμα

     

    Μετά τις sold-out παραστάσεις στην Αθήνα, η πετυχημένη παράσταση της Ομάδας Νάμα «Η βασίλισσα της ομορφιάς» του Μάρτιν ΜακΝτόνα και έχοντας κερδίσει 3 βραβεία κοινού του «Αθηνοράματος» (1ο βραβείο Καλύτερης Παράστασης, 1ο Σκηνοθεσίας και 1ο Γυναικείου Ρόλου, ενώ είχε υποψηφιότητα σε άλλες 5 κατηγορίες) μεταφέρεται στο Θέατρο Αυλαία για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

    Η «Βασίλισσα της ομορφιάς» («Beauty Queen of Leenane», ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας σύγχρονης δραματουργίας) του Ιρλανδού συγγραφέα Martin McDonagh – του μοναδικού συγγραφέα μετά τον Σαίξπηρ που είδε να ανεβαίνουν στο Λονδίνο μέσα στην ίδια χρονιά τέσσερα έργα του. Το έργο, που έκανε γνωστό παγκοσμίως τον συγγραφέα του σε ηλικία μόλις 26 ετών, είναι ένα σύγχρονο κλασικό έργο, ακολουθώντας τη σπουδαία παράδοση της ιρλανδικής δραματουργίας. Μια τραγωδία για την ανθρώπινη μοναξιά, με μαύρο, διαβρωτικό χιούμορ, με έντονο σασπένς και μεγάλες ανατροπές.

  • «Έκτορος κάθαρσις» 

    Το Σάββατο 7 Μαΐου στο Δημοτικό Θέατρο «Αστέρια» στις Σέρρες, την Κυριακή 8 Μαΐου στο Θέατρο Μουσικού Σχολείου Δράμας και το Σάββατο 14 Μαΐου στο Κινηματοθέατρο «Ορφέας» στην Κέρκυρα.

     

    Σκηνοθεσία, σύνθεση κειμένου, ερμηνεία: Δημήτρης Λάλος

    «Έκτορος κάθαρσις» είναι η «Ιλιάδα» από την πλευρά του Έκτορα. Ο Δημήτρης Λάλος, με όχημα το ομηρικό έπος, επιχειρεί αφενός την ανάδειξη του μύθου από τη σκοπιά του Έκτορα –μια σπάνια προσέγγιση του κειμένου–, αφετέρου την «αποκατάσταση» του ήρωα στη θέση που του αρμόζει, αναδεικνύοντας ακόμα περισσότερο τα υψηλά ιδανικά που διέπουν τα Ομηρικά Έπη.

    Το τέλος του Τρωικού Πολέμου δεν συμπίπτει με τον θάνατο του Αχιλλέα αλλά με τον νεκρώσιμο νόστο του Έκτορα και τις εκδηλώσεις του πένθους και του πόνου, που κορυφώνονται με τα ταφικά έθιμα της καύσης και της ταφής του τρωικού ήρωα.

    Η μήνις του νικητή ή η ηρωική πορεία του ηττημένου;

    Η παράσταση πραγματεύεται την κάθαρση του ατιμασμένου νεκρού, του υπερασπιστή της Τροίας, του αρνητή του πολέμου, του ειρηνοποιού, του άνδρα της λευκόχειρης Ανδρομάχης, του πατέρα του Αστυάνακτα, του γιου του Πριάμου και της Εκάβης, του αρχηγού των Τρώων, του αδελφού τού Πάρη, του στοχαστή: «Εἷς οἰωνὸς ἄριστος, ἀμύνεσθαι περὶ πάτρης». Του Τρώα ήρωα, του στοργικού, του φόβου των Αχαιών.

    Η Αθηνά παραστέκει σύμμαχος στον Αχιλλέα την ώρα της πτώσης του Έκτορα, ο οποίος ξέρει πλέον ότι το τέλος πλησιάζει. Αποφασίζει να αγωνιστεί μέχρι θανάτου και ατιμάζεται από τον πανηγυρίζοντα υβριστή.

  • Spring Forward: «Gran Bolero» του Jesús Rubio Gamo (Ισπανία)

    Την Κυριακή 1 Μαΐου στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας, στο πλαίσιο του εορτασμού των 25 χρόνων του Aerowaves.

     

    Στο πλαίσιο του εορτασμού των 25 χρόνων του Aerowaves, ο σπουδαίος Ισπανός χορογράφος Jesús Rubio Gamo, ένας από τους πιο σημαντικούς χορoγράφους που έχει αναδείξει η διοργάνωση, θα παρουσιάσει μια εκδοχή για 12 χορευτές βασισμένη στο ντουέτο Bolero, που παρουσίασε στο Spring Forward 2017 στο Aarhus. Πρόκειται για ένα έργο που εξερευνά τα σύνορα μεταξύ ελαφρότητας και βαρύτητας και τη λεπτή γραμμή που χωρίζει την ευχαρίστηση από την εξάντληση. Στο πλαίσιο της παράστασης, ομάδες ερασιτεχνών χορευτών από την τοπική κοινότητα της Ελευσίνας θα βρεθούν επί σκηνής με τους 12 Ισπανούς χορευτές σε μια αξέχαστη καλλιτεχνική συνάντηση.

    Μερικοί από τους επαγγελματίες Ισπανούς χορευτές του Grand Bolero εμφανίζονται γυμνοί. Η παράσταση είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 15 ετών.

  • «Terror» του Ferdinand Von Schirach

    Από την Παρασκευή 6 Μαΐου έως και την Κυριακή 8 Μαΐου στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών

     

    Terror reloaded

     

    Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη

    Σκηνοθεσία: Γιώργος Οικονόμου

    Μετάφραση: Ευαγγελία A. Νάνου

    Διασκευή: Μιρέλλα Παπαοικονόμου

     

    Παρασκευή 6, Σάββατο 7 & Κυριακή 8 Μαΐου 2022

    Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

     

    Μετάκληση

    Το συγκλονιστικό δικαστικό θρίλερ του Γερμανού συγγραφέα Φέρντιναντ φον Σίραχ «Terror», στο οποίο αποφασίζει ζωντανά το κοινό με ψηφοφορία για την τελική έκβαση της δίκης, έρχεται στη Θεσσαλονίκη για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

     

    Το «Terror», έχοντας γνωρίσει τεράστια επιτυχία σε 70 και πλέον σκηνές στην Ευρώπη και την Αμερική, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Θέατρο Αθηνών, σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία, με ένα εξαιρετικό πρωταγωνιστικό καστ: Μαρίνα Ασλάνογλου, Βασίλης Παλαιολόγος, Μιχάλης Αλικάκος, Γιώργος Σπάνιας, Δημήτρης Λιόλιος, Βιργινία Ταμπαροπούλου.

     

    Η πράξη

  • «Metropol 1938»

    Το Σάββατο 7 και την Κυριακή 8 Μαΐου στη Σκηνή 125 εντός ΚΕ.ΠΑ.ΒΙ 124/125 στα Ιωάνννινα

     

    Υπόθεση έργου

    Το έργο αποτελεί διασκευή της νουβέλας του Στέβαν Τσβάιχ «Σκακιστική νουβέλα», που ολοκληρώθηκε το 1942 κατά την παραμονή του Τσβάιχ στη Βραζιλία. Ένας άνθρωπος περιπλανιέται και μια τυχαία αφορμή του θυμίζει τη δική του ιστορία από τη σύλληψη και την ιδιότυπη φυλάκισή του από την Γκεστάπο. Μόνος του σε κατάσταση εγκλεισμού, σε ένα δωμάτιο άδειο από ερεθίσματα, με τη μόνη του επαφή με τον κόσμο να είναι η βίαιη και βασανιστική επαναλαμβανόμενη ανάκριση, απομονωμένος από τον κόσμο, νιώθει απελπισία, ματαιότητα και παραίτηση. Όταν ξαφνικά πέφτει στα χέρια του ένα βιβλίο…

    Το ξενοδοχείο «Metropol»

  • «Πεθαίνω σαν χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη

    Πρεμιέρα την Τρίτη 3 Μαΐου στο Bios|Main  και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

     

    «Πεθαίνω σαν χώρα»

    Κείμενο: Δημήτρης Δημητριάδης

    Σκηνοθεσία: Αλίκη Στενού

     

    Θα ’λεγε κανείς πως το αδιέξοδο της χώρας είναι στις ψυχές των κατοίκων της ή πως η ψυχή όλων των κατοίκων της δεν ήταν παρά το δικό της αδιέξοδο...

    Το έργο «Πεθαίνω σαν χώρα», γραμμένο το 1978 από τον Δημήτρη Δημητριάδη, μας κάνει μάρτυρες μιας χώρας που καταρρέει, σε έναν χρόνο όπου καμιά γυναίκα δεν φέρνει πια παιδί στον κόσμο.

    Έπειτα από χίλια χρόνια πολέμου και ενώ ο εχθρικός στρατός πρόκειται να περάσει από ώρα σε ώρα τα σύνορα, βλέπουμε το έθνος να διαλύεται, εξουθενωμένο από την ίδια του την ιστορία και ανίκανο πια να αντισταθεί.

    Τις στιγμές εκείνες επαληθεύονται οι πιο δυσοίωνες προβλέψεις και περνάμε σε έναν νέο ιστορικό κύκλο, στη χιλιετία της Συνειδητής Πολυσχιδούς Σχιζοφρένειας, όπου η ανελέητη φαντασία επανέρχεται θριαμβευτικά και δίνει χώρο σε κοσμοϊστορικές ανακατατάξεις.

    Έπειτα από αιώνες κατοχής η χώρα σταδιακά παύει να υπάρχει και η γλώσσα δεν μιλιέται πια.

    Το τέλος μιας εποχής έχει έρθει όπως ο προμελετημένος θάνατος μιας αθεράπευτης αρρώστιας.

    Όταν όμως κάτι τελειώνει, κάτι νέο ξεκινά.

Σελίδες