Διαδικτυακή πρεμιέρα "Γιούγκερμαν", του Μ. Καραγάτση

Διαδικτυακή πρεμιέρα "Γιούγκερμαν", του Μ. Καραγάτση

Μετά από 2 χρόνια επιτυχίας, 60.000 θεατές και περισσότερες από 250 sold-out παραστάσεις, ο Γιούγκερμαν, το εμβληματικό μυθιστόρημα που θεωρείται το πλέον εντελές και συναρπαστικό του Μ. Καραγάτση, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου και διασκευή Στρατή Πασχάλη, επιστρέφει για να κλείσει τον κύκλο του με τελευταίες παραστάσεις και live streaming μεταδόσεις.

Ο βίος και η πολιτεία του γοητευτικού και δαιμόνιου Φιλανδού αριστοκράτη, που ανακάλυψε το «υψηλό» μέσα από το ελληνικό στοιχείο, μίλησαν στις καρδιές των θεατών. Ο Γιάννης Στάνκογλου και ένα cast 25 πρωταγωνιστών, θα ξαναζωντανέψουν τη γοητευτική ιστορία που τόσο αγαπήθηκε από το κοινό.

Live streaming μεταδόσεις: Κυριακή 11 & 18 Οκτωβρίου στις 19:30 ώρα Ελλάδος

ΑΓΟΡΑ live streaming ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ

Στην παράσταση θα συμμετάσχουν σε διαφορετικές ημερομηνίες και οι δύο διανομές που την πλαισίωσαν τις 2 σεζόν που παίχτηκε.

11 Οκτωβρίου: Ντάινα: Βασιλική Τρουφάκου, Γιώργος Μάζης: Γιάννης Σοφολόγης, Κλεό: Αλέξανδρος Βαμβούκος, καθώς και οι: Ειρήνη-Ερωφίλη Κλέπκου, Στεφανία Γώγου, Στέλλα Ζιοπούλου.

18 Οκτωβρίου: Ντάινα: Ζέτα ΜακρυπούλιαΓιώργος Μάζης: Γιάννης ΚαπελέρηςΚλεό: Πολύδωρος Βογιατζής, καθώς επίσης και οι: Κορίνα ΚόκκαληΕλένη ΧαλαστάνηΛένα Χατζηγρηγορίου.

Ο κεντρικός ήρωας, ο Φιλανδός Βασίλης Κάρλοβιτς Γιούγκερμαν, γόνος πλούσιας οικογένειας, Ίλαρχος της Λευκής Φρουράς του τελευταίου Τσάρου, ένας τυχοδιώκτης που παλεύει με τα φαντάσματά του, οδηγείται μετά τη ρωσική επανάσταση στην Ελλάδα. Το παρελθόν του βαραίνει ένας φόνος, μια γυναίκα που μοιραζόταν μ’ έναν Ανθυπολοχαγό, η εμπορία ναρκωτικών, κραιπάλες κάθε είδους, το ποτό, η χαρτοπαιξία, οι εκβιασμοί, οι απάτες… Δαιμόνιος και αδίστακτος, στη νέα του πατρίδα ανέρχεται κοινωνικά αποκτώντας μία σημαντική θέση σε τράπεζα, πλούτο και γόητρο, ο Γιούγκερμαν είναι ένας «αλήτης αριστοκράτης» που κάτω από τον αδυσώπητο ελληνικό ήλιο θα έρθει αντιμέτωπος με τον εαυτό του, τον αληθινό έρωτα και το τραγικό στοιχείο.

Το μυθιστόρημα, το τρίτο του συγγραφέα, γράφτηκε το 1938, δύο χρόνια μετά τη Χίμαιρα και πέντε χρόνια μετά τον Συνταγματάρχη Λιάπκιν, μαζί με τα οποία σχηματίζει την τριλογία με τίτλο Εγκλιματισμός κάτω από το Φοίβο. Πλάι στο ενδελεχές ψυχογράφημα του ήρωα, ο «παραμυθάς από ράτσα» Καραγάτσης στο μυθιστόρημά του αυτό απεικονίζει με γλαφυρότητα την κοινωνική και πολιτική κατάσταση της μεσοπολεμικής Ελλάδας και καταθέτει την οπτική του γύρω από τη μπολσεβίκικη επανάσταση, τον κομμουνισμό, το τσαρικό καθεστώς.

Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Δημήτρης Τάρλοου, σημειώνει: «Ο Γιούγκερμαν, αυτός ο θεόθεν αριστοκράτης και αλήτης, θα κυνηγήσει με αυτοκαταστροφική μανία τον πλούτο, τη δόξα, την εξουσία, τις γυναίκες, θα τα κατακτήσει όλα, για να συνειδητοποιήσει μέσω του συγγραφέα Καραμάνου, πως για τον καθένα μας μονάχα ένα κορίτσι υπάρχει σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτή η σοφή μετατόπιση θα σημάνει και το αναπόφευκτο μας τέλος, όπως λέει και ο Καραμάνος: "Η μοίρα των ανθρώπων είναι ο θάνατος." Το βασικό, το πρωταρχικό τραύμα, ανελέητο, όσο και βασανιστικό, μας στέλνει όλους στην αγκαλιά της μητέρας μας, που μας περιμένει πανέμορφη, παγωμένη κι ακίνητη, για να αναπαυθούμε για πάντα κοντά της.»

Ο διασκευαστής του μυθιστορήματος, Στρατής Πασχάλης, αναφέρει σε σχέση με το έργο του: «Στον "Γιούγκερμαν" η διασκευή ανασυνθέτει τα βιογραφικά γεγονότα του μυθιστορήματος σ’ ένα σκηνικό ονειρόδραμα που συνδυάζει το ρεαλιστικό και το παράδοξο, το ποιητικό και το γκροτέσκο. Αυτό δεν έγινε τυχαία. Την ιδέα για κάτι τέτοιο μου την έδωσε το τελευταίο μέρος του μυθιστορήματος, "Τα στερνά του Γιούγκερμαν", ένα παραλήρημα εικόνων, γεγονότων και προσώπων όπου η φαντασία δρα ελεύθερα και υπονομεύει την πραγματικότητα. Όλο το έργο είναι ένα τεράστιο φλας μπακ που καταλήγει στην αποκάλυψη ενός γεγονότος από το παρελθόν, το οποίο σε όλη τη διάρκεια της παράστασης λειτουργεί συνεχώς, κάτω και γύρω από τα λόγια των βασικών ηρώων, χωρίς να φανερώνεται απόλυτα στον θεατή… Τάμερφορς, Πειραιάς, Αθήνα, Μυτιλήνη, Ακράτα, Θεσσαλονίκη, Κεντρική Ευρώπη, Γκρενόμπλ… Κοσμοπολιτισμός και ρίζες, μέσα σ’ έναν ξέφρενο μα και ηδονικό εφιάλτη γεμάτο πάθη, μοναξιά, σκληρότητα, μα και βαθιά ανθρωπιά.»

Διάρκεια: 170 λεπτά

 

 

Αυτή η προσπάθεια του θεάτρου Πορεία, έρχεται να δημιουργήσει ένα νέο είδος, το κινηματογραφούμενο θέατρο, και να ικανοποιήσει ένα αίτημα που εκφράστηκε έντονα από εκατοντάδες νέους και παλαιούς φίλους του θεάτρου κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αφορά τη δυνατότητα παρακολούθησης μίας παράστασης μέσω του διαδικτύου.

Με αφορμή τη δράση "Κάθε μέρα θέατρο" και τα εκατοντάδες ευχαριστήρια μηνύματα φίλων από κάθε μέρος της Ελλάδας, Έλληνες του εξωτερικού, νοσοκομεία και άλλες δομές, εργαστήκαμε εντατικά και δημιουργήσαμε μία νέα πλατφόρμα όπου θα προβάλλονται ζωντανά οι παραστάσεις μας.

Έτσι, το θέατρο Πορεία φτάνει πια σε όλα τα σπίτια, σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας, ακόμα και τις πιο απομακρυσμένες, διαπαιδαγωγεί και ψυχαγωγεί, τέρπει και παρηγορεί.

Δίνει, επίσης, τη δυνατότητα σε ανθρώπους με κινητικά ή άλλα προβλήματα να μη στερούνται το θέατρο, σε μαθητές και εφήβους που ζουν σε μικρά νησιά να έρχονται σε επαφή με το θεατρικό φαινόμενο, σε ομογενείς που ζουν στην άλλη πλευρά του πλανήτη να μένουν σε επικοινωνία με την πατρίδα τους, αλλά και στους ολοένα και περισσότερους ξένους φίλους μας να γνωρίσουν τη σύγχρονη ελληνική θεατρική δημιουργία.

Τέλος, δίνει τη δυνατότητα σε καλλιτέχνες και τεχνικούς όλων των ειδικοτήτων, να συνεχίσουν να εργάζονται και να ζούνε με αξιοπρέπεια! Ο χώρος μας  έχει υποστεί βαρύτατο πλήγμα εξαιτίας της πανδημίας, όμως το live streaming μας καθιστά πιθανώς ικανούς να καλύπτουμε τα έξοδά μας, να συνεχίζουμε να προσφέρουμε δουλειά με άριστες εργασιακές συνθήκες, να δημιουργούμε, να εγγυόμαστε το γνωστό σε όλους υψηλό επίπεδο των παραστάσεών μας, να υπάρχουμε.

Κλείνοντας, είναι απαραίτητο να επισημάνουμε εμφατικά ότι το θέατρο ήταν, είναι και θα παραμείνει συνώνυμο της ζωντανής επαφής, είναι μια κιναισθητική εμπειρία. Τίποτα δεν μπορεί να το υποκαταστήσει! Όταν η πανδημία θα αποτελεί πια παρελθόν, τα θέατρα θα γεμίσουν και πάλι, και οι δυνατότητες του live streaming θα παραμείνουν ένα πολύτιμο όπλο για την εξωστρέφεια της καλλιτεχνικής δημιουργίας.