Crowdfunding για καλλιτέχνες

 

Crowdfunding για καλλιτέχνες

Είσαι καλλιτέχνης στην Ελλάδα;

Είσαι δημιουργικός και θέλεις να κάνεις το όνειρό σου πραγματικότητα αλλά δεν έχεις το κεφάλαιο για να ξεκινήσεις;

Αν καθένας από το κοινό σου, που πιστεύει στο project σου, σου έδινε από ένα ευρώ, τι θα μπορούσες να κάνεις;

Ένας τρόπος που μπορεί να δώσει οικονομική ώθηση στα δημιουργικά θέλω σου χωρίς να χρειαστεί να κερδίσεις το Τζόκερ είναι το crowdfunding.

 

 

To crowdfunding με πολύ απλά λόγια είναι η χρηματοδότηση από το πλήθος. Πρόκειται για τη χρηματοδότηση κάποιου project ή κάποιας ιδέας από πολλούς ανθρώπους, οι οποίοι προσφέρουν μικρά ποσά ο καθένας. Η διαδικασία υλοποιείται μέσω του διαδικτύου και προωθείται με απλούς και χαμηλού κόστους τρόπους.

Η μέθοδος αυτή επιτρέπει σε δημιουργούς να απευθυνθούν και να ζητήσουν χρηματοδότηση απευθείας από το κοινό τους ώστε να υποστηρίξουν οικονομικά το επόμενο έργο τους. Υπάρχουν διάφορες πλατφόρμες crowdfunding, το Kickstarter και το Indiegogo είναι οι πιο γνωστές.

 

 

Εάν σου αρέσει ως ιδέα και θα ήθελες να το δοκιμάσεις, η συγκυρία είναι ιδανική, καθώς στις 6 Οκτωβρίου 2020 η διάσημη πλατφόρμα Kickstarter επεκτείνεται στην Ελλάδα, την Πολωνία και τη Σλοβενία, γεγονός που σημαίνει ότι κάποιος που θέλει να ξεκινήσει μια καμπάνια στην Ελλάδα μπορεί να ανεβάσει κατευθείαν το project του στο Kickstarter και να συλλέξει χρήματα σε αυτό μέσω crowdfunding.

Εάν δεν έχεις πειστεί ακόμη, αρκεί να σου αναφέρουμε ενδεικτικά κάποιες από τις πιο επιτυχημένες καμπάνιες του Kickstarter:

Reading Rainbow

 

 

Πρόκειται για μια εξαιρετικά δημοφιλή εκπαιδευτική παιδική εκπομπή της Αμερικής, που, για να μπορέσει να επεκταθεί στις ψηφιακές πλατφόρμες, έστησε καμπάνια, ζητώντας 1 εκατομμύριο δολάρια από το πλήθος. Έντεκα ώρες αργότερα όχι απλώς είχε κατακτήσει τον στόχο της αλλά με τη λήξη της καμπάνιας είχε συγκεντρώσει το ποσό των 5,4 εκατομμυρίων δολαρίων.

Veronica Mars

 

 

Πρόκειται για ταινία που βασίστηκε στην ομώνυμη τηλεοπτική σειρά. Οι παραγωγοί δεν κατάφεραν να βρουν χρηματοδότηση για την υλοποίησή της και κατέφυγαν στο Kickstarter, όπου μέσα σε 4,5 ώρες κατάφεραν να μαζέψουν το πρώτο εκατομμύριο. Το ποσό που συγκέντρωσε η καμπάνια έφτασε τα 5,7 εκατομμύρια δολάρια και, αφού πέτυχε τον στόχο της, η ταινία έκανε πρεμιέρα στις αίθουσες τον Μάρτιο του 2014.

Και για να μην πάμε πολύ μακριά, δεν είναι λίγοι οι Έλληνες καλλιτέχνες που κατάφεραν να βρουν χρηματοδότηση μέσω του crowdfunding. Ενδεικτικά αναφέρουμε την περίπτωση των δικών μας Vodka Juniors, ένα συγκρότημα πολύ αγαπημένο με πιστούς φίλους που το ακολουθούν παντού.

 

ClubRiot, Vodka Juniors

 

 

Οι Vodka Juniors δημιουργήθηκαν το 2000 στην Αθήνα. Το 2013 ξεκίνησαν ένα crowdfunding project ζητώντας από τον κόσμο να συμμετάσχει για την ηχογράφηση του επόμενου album τους Clubriot. Το Clubriot, ένα τριπλό LP, ολοκληρώνεται τελικά και είναι διαθέσιμο στις 22 Απριλίου 2015.

Αυτά και άλλα πολλά projects κατάφεραν να βρουν χρηματοδότηση βασιζόμενα στον κόσμο που τα υποστηρίζει. Η μοναδικότητα του crowdfunding δεν είναι τόσο η χρηματοδότηση από μόνη της αλλά η ανεκτίμητη αξία της κοινότητας και πώς αυτή μπορεί να αναδείξει την πολιτισμική συνέχεια με βιώσιμο τρόπο. Γιατί εξάλλου η ισχύς εν τη ενώσει.