Συνέντευξη με τον Χρήστο Λάγνη Πανοηλία

 Συνέντευξη με τον Χρήστο Λάγνη Πανοηλία

Ο Χρήστος Πανοηλίας είναι καλλιτέχνης χιπ χοπ με το ψευδώνυμο «Λάγνης» και διοργανωτής καλλιτεχνικών εκδηλώσεων. Το 1998 δημιούργησε μαζί με τον Ιωσήφ Πρίντεζη το χιπ χοπ συγκρότημα Νέα Τάξη Πραγμάτων ή ΝΤΠ στη Σύρο, το μακροβιότερο χιπ χοπ συγκρότημα της ελληνικής επαρχίας.

Το 2012 ξεκίνησε τη δική του εταιρία, με το όνομα «Action Εστί | Events Artist Management», στο κομμάτι της διοργάνωσης εκδηλώσεων, του management καλλιτεχνών και της επικοινωνίας καλλιτεχνικού έργου, οργανώνοντας αμέτρητες συναυλίες, θεατρικά, φεστιβάλ και πολιτιστικές εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα.

Το 2019 συνίδρυσε με τον Χάρη Ασλανίδη και το Θοδωρή Παναγόπουλο τα "Σπουδαία Events", μια ΑΜΚΕ που παράγει συναυλίες, εκδηλώσεις και πολιτιστικές δράσεις που σκοπό έχουν τη χρηματοδότηση και την επικοινωνιακή στήριξη φορέων και οργανισμών που εμπνέουν και συνεισφέρουν στο κοινωνικό σύνολο. Οι δράσεις που χρηματοδοτούνται, επιλέγονται από το κοινό, μέσω ανοιχτής ψηφοφορίας στο διαδίκτυο.

Πρόσφατα, ανέλαβε την μουσική επένδυση της σειράς ντοκιμαντέρ “Γενιά 17” στην ΕΡΤ3, με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων για τους 17 βιώσιμους στόχους του ΟΗΕ.

Πέρα από όλα αυτά όμως, ο Χρήστος είναι ένας υπέροχος άνθρωπος που δεν σταματά να εμπνέει με τις ομιλίες και τις δράσεις του. Μας έκανε την τιμή να μιλήσουμε μαζί του και να μοιραστεί μαζί μας τις σκέψεις του.

 

Περισσότερα για τον Χρήστο:

Αction Εστί
Σπουδαία Events
Πώς οι στίχοι μπορούν να σώσουν έναν άνθρωπο

 

 

Πες μας λίγα λόγια για σένα.

Εγώ και τα λίγα λόγια δεν τα πάμε καλά μαζί! Είμαι ένας άνθρωπος που αγαπά τους ανθρώπους, τη φύση και τα ζώα, κατοικώ στην όμορφη Σύρο, απ' όπου κάθε πρωί χαζεύω τη Δήλο με φόντο το Αιγαίο. Δραστηριοποιούμαι επιχειρηματικά στο κομμάτι της διοργάνωσης εκδηλώσεων,  του management καλλιτεχνών και της επικοινωνίας καλλιτεχνικού έργου τα τελευταία 10 χρόνια. Παράλληλα προσπαθώ να παραμένω ενεργός δημιουργός, είτε γράφοντας τραγούδια, στίχους, κείμενα και ό,τι άλλο βρίσκω πρόσφορο ως έδαφος για αυτοέκφραση. 

Ποια είναι η σχέση σου με τη hip hop μουσική και πώς διαμόρφωσε τον χαρακτήρα σου και την πορεία σου έως τώρα;

Η χιπ χοπ μουσική μπήκε στη ζωή μου όταν ήμουν 13 ετών και στάθηκε καταλύτης για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα μου. Οι χιλιάδες στίχοι που είναι χαραγμένοι στο μυαλό μου επέδρασαν κυρίως κατά την εφηβική μου ηλικία ως μια πυξίδα για κοινωνική δικαιοσύνη, ισότητα, αλληλεγγύη και έναν καλύτερο κόσμο. Ξεκίνησα να κάνω hip hop από πιτσιρικάς, και το 1998 δημιούργησα μαζί με τον Ιωσήφ Πρίντεζη το συγκρότημα Νέα Τάξη Πραγμάτων ή ΝΤΠ, το οποίο στην εικοσαετή και πλέον πορεία του μας χάρισε μοναδικές στιγμές πάνω και κάτω από τη σκηνή.

Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με τη διοργάνωση εκδηλώσεων;

Η πρώτη συναυλία που παίξαμε στην Αθήνα του 2001 δεν είχε αφίσες. Η επόμενη συναυλία που παίξαμε είχε χάλια ήχο, η μεθεπόμενη είχε πολύ ακριβό εισιτήριο και φαινόταν πως όλο και χειροτέρευε το πράγμα. Το 2002 ή 2003, όντας 20 ετών και φοιτητής οικονομικού πανεπιστημίου, αποφάσισα πως δεν είναι πια τόσο δύσκολο να στηθεί μια νορμάλ συναυλία, και επειδή δεν έβρισκα κάποιον άλλο να το κάνει, επιχείρησα να το κάνω μόνος μου. Αρχικά έστησα τις συναυλίες του συγκροτήματός μου, μετά έστησα τις συναυλίες των φίλων μου, συνέχισα δημιουργώντας τα πρώτα φιλανθρωπικά φεστιβάλ στο ελληνικό hip hop, έκανα μουσικούς διαγωνισμούς, battle of bands και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς. Άρα αυτή η ασχολία μπορώ να πω ότι δεν προήλθε μέσα από μια επαγγελματική απόφαση αλλά περισσότερο στο να εκπληρώσω και να υλοποιήσω αυτό που είχα κατά νου για μένα και τους κοντινούς μου ανθρώπους.

Πρόσφατα συμμετείχες στην οργάνωση της μουσικής επένδυσης της δράσης «Γενιά 17». Τι περιλαμβάνει αυτό το project και ποιος είναι ο στόχος του;

Η «Γενιά των 17» είναι ένα εξαιρετικό project του οποίου έχω την τιμή να είμαι μέρος, συντονίζοντας το μουσικό / καλλιτεχνικό κομμάτι. Πρόκειται για ένα project που έχει τρία σκέλη: Πρώτο το τηλεοπτικό, το οποίο υλοποιείται με μια σειρά ντοκιμαντέρ που προβάλλονται στην ΕΡΤ3 και στο ΕΡΤflix. Δεύτερο σκέλος είναι το εικαστικό στο οποίο street artists δημιουργούν 17 τεράστιες τοιχογραφίες (murals), και το τρίτο σκέλος, το οποίο είναι 17 χιπ χοπ συγκροτήματα τα οποία παράγουν 17 τραγούδια επενδυμένα ορχηστρικά από τα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ. 

Την παραγωγή του project έχει αναλάβει η εταιρία «elCulture», ενώ για το μουσικό κομμάτι συνεργάζομαι στενά με τον γνωστό παραγωγό RSN.

Στόχος είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων για τους 17 βιώσιμους στόχους του ΟΗΕ, για το πώς μπορεί ο κόσμος μας να γίνει βιώσιμος, πιο δίκαιος και πιο ειρηνικός.

To hip hop ως κουλτούρα, μαζί με την τέχνη του δρόμου, αποτελεί ιστορικά μέσο έκφρασης νέων με ευαισθησίες, ενσυνείδηση και κοινωνικούς προβληματισμούς. Συμβαίνει το ίδιο και τώρα;

Το hip hop ως κουλτούρα αποτελεί παράλληλα και μέσο έκφρασης ανθρώπων με μηδενική παιδεία, ημιμάθεια, καθαρά υλιστικές αξίες που θεοποιούν το χρήμα και πιστεύουν πως το καλύτερο πράγμα που μπορεί να τους τύχει είναι να ξυπνήσουν πάνω σε ένα βουνό κοκαΐνης με ημίγυμνες γυναίκες να τους καθαρίζουν τα όπλα από το street gang war της προηγούμενης νύχτας.

Ως εκ τούτου μπορούμε να συμπεράνουμε ότι το όχημα μπορεί να είναι το ίδιο αλλά οι οδηγοί διαφέρουν, οπότε θα συμφωνήσω με το ρητό που κυκλοφορεί ευρέως στο ίντερνετ «Stop making stupid people famous».

Διανύουμε μια πρωτοφανή κατάσταση υγειονομικής κρίσης σε παγκόσμιο επίπεδο. Πώς και σε ποιο βαθμό επηρέασε αυτό κατά τη γνώμη σου τον καλλιτεχνικό κλάδο και ποια είναι η πρόβλεψή σου για το μέλλον;

Ο καλλιτεχνικός κλάδος έχει επηρεαστεί σε τεράστιο βαθμό, αφού είδε τα έσοδά του να κατακρημνίζονται. Νομίζω πως θα πρέπει να περάσουν κάποια χρόνια για να μπορέσουμε να αποτιμήσουμε συνολικά το μέγεθος των αλλαγών που επέφερε και συνεχίζει να επιφέρει η κρίση. Όσοι εκ των καλλιτεχνών κατάφεραν να προσαρμοστούν έγκαιρα και να μεταπηδήσουν στο ψηφιακό περιβάλλον, ενδεχομένως να ήταν και τα έσοδά τους να αυξάνονται. Οι υπόλοιποι πέρασαν και συνεχίζουν να περνούν μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο.

Δεν είμαι σε θέση να κάνω καμία πρόβλεψη. Το μόνο που έχω να πω είναι πως οι καλλιτέχνες καλό είναι να συνεχίζουν να παράγουν το έργο τους, γιατί ουσιαστικά υπάρχουν αυτοί που σταμάτησαν και αυτοί που ακόμη προσπαθούν. 

Ποια συμβουλή θα έδινες σε έναν καλλιτέχνη που αντιμετωπίζει δυσκολία στο να βγει ή να επιβιώσει στην αγορά εργασίας;

Αυτό που θα τον/τη συμβούλευα είναι αυτό που δεν θέλει να ακούσει. Δηλαδή πως τα πράγματα θα επιταχυνθούν πάρα πολύ αν το άτομο πάρει την τέχνη και τη ζωή του στα χέρια του και δημιουργήσει αυτός πλαίσιο για τον εαυτό του.

Εργασιακά διαπιστώνω καθημερινά πως είναι πάρα πολλά τα παιδιά τα οποία έχουν ταλέντο και περιμένουν να έρθει κάποιος να τους πάρει από το χέρι και να τους δείξει τον δρόμο για μια μεγάλη καριέρα. 

Πρότασή μου είναι αυτά τα παιδιά να λειτουργήσουν αυτόνομα, να στρέψουν το μυαλό τους και να μαζέψουν τις όποιες οικονομίες τους, επενδύοντας οι ίδιοι τη δημιουργικότητα και τα ταλέντα τους στον εαυτό τους. Όταν ο χρόνος είναι σωστός, οι συνεργάτες θα φανούν και θα βοηθήσουν να πάει όλο το project ένα βήμα παραπέρα.

Είσαι ένας εξαιρετικά δημιουργικός άνθρωπος. Υπάρχει κάτι που ανυπομονείς να κάνεις αλλά το αναβάλλεις προς το παρόν;

Ανυπομονώ να περάσω περισσότερο χρόνο με τον γιο μου, ο οποίος κάθε μέρα με διδάσκει όλο και περισσότερα για την αξία της υπομονής, της υπέρβασης, το απύθμενο βάθος της αγάπης, καθώς και το πώς μπορώ να είμαι παρών στη στιγμή.

Θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας μια ευχή για το μέλλον;

Ζούμε σε πονηρές εποχές, που ελλοχεύουν την πόλωση και το διαχωρισμό. Εποχές έντασης, θυμού, οργής για κάποιους, αλλά και ανείπωτης ομορφιάς, ελευθερίας, έκφρασης και υλοποίησης των πιο τρελών ονείρων για κάποιους άλλους.

Είναι στο χέρι μας ποιο κόσμο θα επιλέξουμε να ενισχύσουμε και να δημιουργήσουμε μέσα από την εργασία τα ταλέντα και τη δημιουργικότητά μας. Έχουμε μέσα μας τη δύναμη που δημιουργεί κόσμους. Εύχομαι ο καθένας που διαβάζει αυτή τη συνέντευξη να ρίξει μια ματιά μέσα του και να αποφασίσει συνειδητά τον κόσμο που επιθυμεί να πλάσει και να υπηρετήσει.